søndag den 2. november 2014

En skøn weekend i det bedste selskab

Noget af det bedste jeg ved er dejlige stunder sammen med gode venner.... Og i denne weekend er der blevet fyldt godt op med energigivende samvær hos min kære veninde i København. Vi har kendt hinanden i ca 30 år, og selvom der er en fysisk afstand, ja så føles det bare som om man fortsætter snakken fra sidst vi så hinanden...uhhhh hvor har vi hygget og snakket og drukket rødvin og oset og shoppet (kun lidt..) .....og det eneste der er lidt øv er, at tiden bare flyver afsted selvom vi har en hel weekend sammen .....men vi har allerede lavet en ny aftale i det nye år ;-)

Inas søde datter, Cecilie, elsker strik, og da hun er 2 år yngre end Emma, har der ofte været strik hun kunne arve, dengang de var småpiger....men til dette besøg hos dem, havde jeg besluttet hun skulle have et skønt tørklæde/ sjal, som jeg har lavet i multifarvegarn, Zauberball, købt hos Hønsestrik. Det er strikket i Neverkont - en sjov og flot teknik, som jeg lige skulle prøve af...


 Det faldt heldigvis i god smag og blev straks taget i brug..det er stort, så det kunne bindes rundt...



Samtidig fik jeg et gensyn med Ærø- trøjen, som jeg strikkede sidste år, og som desværre viste sig at være ca 10 cm for kort i længden til mig.....den er fantastisk smuk i 1 tråd Akpacca og 1 tråd Højlandsuld fra Garnudsalg og i en utrolig flot og intens vinrød farve....jeg skal strikke den igen, men skal finde ud af hvordan...for det er et stort arbejde, og den næste skal passe mig....men den klæder Ina så godt.....smukke....:-)






og så vil jeg altså bare glæde mig over, at Ina nyder den....
 
Tak for en skøn weekend :-)

7 kommentarer:

  1. Dejlige ting du har lavet. Du må hellere lave en ærø-trøje til dig også. Det er ofte også nemmere at ændre på en trøje, man har strikket før. God fornøjelse

    SvarSlet
  2. Når man nu ikke kan passe projektet selv... er det trods alt en glæde at se det brugt hos nogen man holder af!!!
    Du må have gang i lommeregner og målebånd, så den næste passer dig!
    Rettidig omhu... med en ny aftale for dejligt samvær næste år! Noget at glæde sig til.

    SvarSlet
  3. Jeg har aldrig strikket Neverkont, men sikke da et smukt sjal, der er kommet ud af det.
    Ærø er simpelthen så smuk, det er da godt, du fandt én, der kan passe den, når den nu blev for kort til dig

    SvarSlet
  4. Åh ja - tiden går altid alt for hurtigt, men det lyder som om, du trods alt blev ladet op :-)
    Sikken et utrolig smukt sjal, du har fået lavet, hvor er det flot - jeg har et tæppe et sted i gemmerne som jeg er begyndt på i neverkont, gad vide om det snart bliver færdigt ;-)
    Ærøtrøjen er da simpelthen også så flot og det er da fantastisk så godt den sidder på din venindes datter - hun er super heldig :-)

    SvarSlet
  5. Ja det er altså dejligt med sådanne weekends.. Om ikke så længe tager jeg turen til det jyske for at mødes med en syveninde ihhh hvor jeg glæder mig :-)

    dejligt når man kan glæde andre med ens strik.....

    SvarSlet
  6. Det er ikke så galt, når bare andre kan blive glade for det, der ikke lige passer. Og hvor er det neverkont sjal dog smukt !

    SvarSlet
  7. For en lekker jakke, virkelig pen ! Ha en fin weekend, klem fra Beth

    SvarSlet