søndag den 19. marts 2017

Snoningeponcho

Ferietid betyder ny strik hos mig...til årets skiferie kom Snoningponchoen og Kastanie af Annette Danielsen på pindene.

Ponchoen var sjov at strikke...jeg har lavet den mindre end den mindste str efter jeg på nettet havde set den strikket op og syntes den var riiigelig stor.
Den er strikket i den smukkeste grønne farve med masser af farvespil i Air fra Drops. Købt som kit hos Garnhimlen.
Den er skøn og blød og perfekt til kolde dage...


Her ses den med ryggen til..hi hi billedet forfra blev ikke godkendt ;-)
Og fotografen var gået igen....;-)


Den falder flot.


Her ses snoningerne - de løber helt op i halskant. Jeg er vild med den.

Men min kastanie bliver ikke til noget...jeg har valgt at pille det strikkede op igen...synes ikke det bliver som jeg havde tænkt..for megen "larm" med de to farver...så på den igen..

Sidste weekend bød vejret på forår...det var perfekt, da vi skulle nyde tiden i København for at fejre Jeppe, som fyldte 25 år. Slet ikke til at forstå hvordan tiden flyver afsted.. Vi havde alle taget fri fredag, så tre dejlige dage lå foran os. Hver dag var vi rundt omkring i Indre København - og det blev over 20 km hver dag, så lidt motion blev det også til :-)


 Altid smukke Nyhavn 


Kaffepause på Papirøen 



Udsigt fra Jeppes kollegium over Christianshavn, hvor han er så heldig at fremleje et værelse i det halve år han skal være i praktik på en tegnestue - så hyggeligt et sted!

Denne weekend har også budt på godt selskab og masser af inspiration - jeg har nemlig været på håndarbejdmesse i Middelfart sammen med min dejlige veninde...det var hyggeligt!!


Men lidt skuffende ift. tidligere besøg hernede..der var nu kun udstilling i 2 haller mod 3 før, og flere af de stande vi gerne ville besøge var der ikke. Men vi fik shoppet lidt forskellige ting og også lidt garn...;-) Og så er det vigtigste for os hygge og samværet sådan et par dage, når vi bor i hver sin ende af landet.


Her nydes lækre garner hos Garnpusher...og det kom også med hjem ;-)

Håber du også har nydt weekenden og strikketøjet :-)




4 kommentarer:

  1. Sikke en lækker poncho og dejlige forårsbilleder fra København. Sådan en tur med veninde kan man leve højt på længe trods skuffelser.

    SvarSlet
  2. Flot poncho i en god størrelse. De snoninger er elegant designet.
    Ærgerligt med Kastanie, men vi kan ikke have at strikketøjet larmer ;-) Nye farver til modellen eller ny model til farverne??
    Messen i Middelfart var dog bedre end frygtet, efter vores (datteren og jeg) mening. Der blev snakket, hygget og købt lidt ind...
    København i solskin er nu også dejlig!

    SvarSlet
  3. Den poncho er bare blevet så flot! Hyggen i Middelfart er altså også vigtig :-)

    SvarSlet
  4. Lækker poncho og farven er rigtig god til dig.
    Dejligt at se, København tog imod jer med høj sol

    SvarSlet