torsdag den 24. oktober 2013

Om at lære nye tricks

I aftes var jeg til strikkecafe inde hos Hønsestrik. Temaet denne aften var - udover den sædvanlige hyggelig snak og inspirationsrunde - opklipning i strik efter at have hæklet en række fastmasker.

Jeg har læst meget om det hos andre strikkere men endnu ikke prøvet....og har også været ret skeptisk over, hvordan det kan holde efter opklipning...jeg har strikket mange norske trøjer med opklipning til ærmer, og hvor jeg altid har syet to sømme på symaskinen.

Men må sige jeg blev ret begejstret for det. Det giver en fin og ren kant og virker meget stabil. Og nu er det store spørgsmål så, om jeg tør bruge denne nye læring til opklipning af mit sjal.....;-)

5 kommentarer:

  1. Jeg syntes du skal sy dit sjal,som du plejer at gøre med de norske trøjer,hæklingen er rigtig fin,men til dit sjal skal du alligevel ´gemme´ den opklippede kant,så det er ikke nogen grund til at lave det ekstra arbejde,og tilmed sidde og frygte at det ikke holder ,se evt på den blog som hedder ULLA,hun har lagt et link til at hækle i flerfarvet strik.Super flot sjal du har strikket i dejlige farver

    SvarSlet
  2. Selvfølgelig tør du at prøve. Og det er fuldt ud lige så holdbart som det med symaskinen. Jeg synes det giver en pænere kant, når man hækler

    SvarSlet
  3. Mange er begejstrede for den teknik - men jeg ville nu også være lidt bævende, hvis jeg skulle kaste mig ud i det :o)

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer :-) nu må vi se.... Men jeg tænker det du skriver Gitte er meget rigtigt...det er hurtigere på maskinen og kanten er alligevel gemt væk...

    SvarSlet
  5. Jeg er fuldstændig enig med Gitte - et fint et sjal er ikke der, hvor man skal gamble og kanten bliver gemt :-)

    SvarSlet