mandag den 7. juli 2014

I cord - godt råd efterlyses....

For en tid siden begyndte jeg på Høstjakken....jeg synes den flagrer noget og derfor ville jeg gerne lave en Icord i halsen...men har nu prøvet at lave den pæn to gange, og ved ikke om det er måden eller at det bare ikke kan være anderledes på p 6.. Har du et godt råd til hvordan de lange masker indgåes eller skal jeg lave kanten senere, da jeg ikke synes om de lidt lang masker der kommer, selvom man kunne tænke det er en fiks detalje ;-)


Jeg er også kommet godt i gang med Slægtningen i det lækreste garn fra Garngaragen i en smuk rød melering i 1 tråd Coast og 1 tråd tynd Alpaca. Er så vild med farven....:-)






Og ellers er de seneste 4 dage gået sammen med gode gamle venner ude på Den Lille Fede festivalen i Nibe. Der var 30 års jubilæum, og vi har været der næste alle årene....en skøn festival og en herlig tradition med masser af god musik, gensyn med venner, masser af øl og for lidt søvn....men vi hygger os og glæder os altid vildt til disse dage....



Her er det skønne Mads Langer onsdag eftermiddag...:-)
Og så er det nu tid til bare at nyde ferien med strik, en kande the og ellers lige hvad jeg har lyst til :-)

God ferie til dig også :-)




4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke strikket høst jakken... men Ulla Røjkjær og LIselotte Weller har... er der hjælp på deres blogs??

    SvarSlet
  2. Hej Anne:-) tak for det - har været inden og kigge på dem, men så vidt jeg kan se/forstå har de ikke slået op med I cord....hmmm har besluttet jeg piller op igen og strikker hals som i opskriften, og så kan jeg evt lave en kant efterfølgende..

    SvarSlet
  3. Hej Lilli - jeg har strikket høstjakken, og strikkede Icord i halsen. Jeg fandt et link på utube, hvor man meget tydeligt kunne se hvordan det nemt kunne gøres. Prøv at gå på utube og skriv Icord i søgefeltet - så skal du bare se. Du kan også finde et blogindlæg om høstjakken hos mig - det må have været omkring marts, så vidt jeg kan regne tilbage :o)

    SvarSlet
  4. Håber, du har fundet en løsning på høstjakken :-) Jeg glæder mig rigtig meget til at se din Slægtning - det er da en fuldstændig forrygende farve, du har valgt :-)

    SvarSlet