fredag den 22. august 2014

Endnu en poncho og flere kjoler

Uf....her havde jeg troet der ville komme en herlig sensommer...måske endda en Indian summer....synes jeg havde hørt nogle varsle det....hmmmmmmmm......og så har vi haft brændeovn og masser af stearinlys i gang allerede og slet ikke siddet i haven den sidste tid;-(
Så et det jo godt at endnu en poncho er hoppet af pindene og klar til kulde og kommende årstider!!!!!


Den er så skøn og lige tilpas stor til hyggestunder og køligere tider....(og ja måtte lige skynde mig at låne fotografen inden jeg tog afsted til træning, hi hi)


Og denne poncho giver plads til bevægelse og minder på flere måder mere om en trøje..jeg har strikket den i 1 tråd Supersoft og 1 tråd tynd Alpaca fra Garngaragen, som også sælger opskriften.

Kan du huske mit indlæg om Fiona frakken, som krøb i vask? Efter mange overvejelser er den nu solgt til en sød veninde, som passer den bedre...og den er så flot til hende. Hun er lykkelig for den...og jeg skyndte mig at bestille garn til en ny....for den er virkelig skøn....suk....;-)

Af ny strik er jeg i gang med hele to kjoler af Maries kjole fra Rasmilla, som jeg strikkede som tak til en kollega for en vennetjeneste. En anden kollega så den, og normalt strikker jeg ikke på bestilling, da jeg cirka har en million ting, som jeg gerne vil lave...men hun er blevet mormor til et hold tvillingepiger, som kom til verden på forunderlig vis....og efter hendes søde forespørgsel og totale skamrosning kunne jeg bare ikke sige nej.....så nu strikkes der to stk af Marie...så må alt andet lige vente....og så vil jeg nyde at glæde hende :-)

Rigtig god weekend;-)



3 kommentarer:

  1. Om det er poncho eller trøje er jo underordnet, når bare man bliver glad for den. Her kunne jeg også godt bruge en brændeovn og da jeg ville tænde for varmen i går var der ingen. Skal have fat i en af de håndværkere, der står for vores ombygning på mandag. Der må være nogle der har pillet ved noget ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den FLOT og sikken en smuk farve til dig :-) Den er også på min liste, har for længst købt opskriften, men du ved ..... der er også tusind andre projekter ;-) Strik på bestilling laver jeg aldrig, men hvis jeg har hørt folk sige, at de gerne vil have noget - ja, så strikker jeg det måske - men så får de det som en overraskelse :-) På den måde slipper jeg for at blive stresset :-)

    SvarSlet
  3. Det er virkelig en lækker poncho - og den er super flot til dig. Jeg kender det med at have 1000 projekter til at vente ret forude, så jeg strikker heller ikke på bestilling. Men når min mor eller søster peger på et eller andet i et blad, ender jeg såmænd nok med at strikke det til dem ;o) Vi håber der kommer lidt sensommer alligevel - selvom det ikke lige ser sådan ud nu.

    SvarSlet