torsdag den 15. maj 2014

Så fik jeg også en...

Når vi tager på ferie er der flere glæder og forventninger forbundet hermed....en af de største er, at jeg må få et nyt strikkeprojekt med:-)..... Til vinterferien i år tog jeg Tempelblomst med, som jeg havde drømt om siden jeg så Annette Danielsens nye modeller fra bogen Østen for solen på Fanø Strikkefestival i sommer....
Jeg kom godt i gang i den smukkeste (og absolut en af mine yndlinge) farve petroleum....men uha der var så meget overskudsfarve heri ( og det havde de søde piger fra Garnudsalg advaret mig mod..), at det ikke var så stor en fornøjelse at strikke, og jeg kunne ikke have det med nogle steder. Mine hænder var nogle gange næsten sorte...har ikke prøvet det før...
Nå men det betød den komme til at ligge lidt...og så besluttede jeg at nu skulle den altså være færdig!!!!

Den er strikket i 2 tråde Højlandsuld på p nr 4. 



Jeg har valgt at forlænge den med en bladrække, da jeg er høj og ikke synes om strik der kommer til at stumpe lidt på mig.,,jeg har også kun strikket ca 3 cm ærmekanter på så de passer til det øvrige
Farven er så flot, og heldigvis hjalp det med en maskinvask....

Rigtig god bededagsferie til dig - her byder weekenden på konfirmation i dag og på søndag hos gode venner, som lige fik sig en efternøler ;-)

5 kommentarer:

  1. Hvor er den flot til dig, og det er da godt, overskudsfarven forsvandt i vask
    Rigtig god weekend

    SvarSlet
  2. Rigtig flot - og skøn farve. Godt al overskudsfarven kunne vaskes ud :o)

    SvarSlet
  3. Hvor ser den bare god og smuk ud på dig. Det er faktisk første gang, at jeg kan se formålet med den model :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den blevet flot :-) Den er virkelig smuk i den farve - men du skal nok stadig passe på, hvad du har på under den, så det ikke bliver petroleumsfarvet :-)

    SvarSlet
  5. Den ble føot, nydelig farge. Det er ikke noe kjekt når garnet farger så mye av underveis nei..men resultatet ble kjempefint ! Klem fra Beth

    SvarSlet