tirsdag den 17. juni 2014

Når det alligvel ikke bliver helt som man troede...og andet bliver godt

Jeg har gået lidt og ventet med dette indlæg.....
Ikke tilfreds, faktisk lidt ærgerlig og har bokset lidt med at finde en løsning...

Fiona blev monteret, der kom smukke knapper fra Birte Sahl i, den var vasket og tørret i håndklæde...
Og så skulle det jo være godt...meeeeeeeeeen den har trukket sig noget sammen i vask(håndvask), så jeg faktisk synes den er blevet til str M i stedet for en L som den er strikket i....



Så er det man får lyst til at bande længe og inderligt.....måske den giver sig lidt i brug ellers tror jeg den bliver solgt til en pige med lidt mindre mål ;-).......
Og jeg har vasket den igen og spændt den ud med nåle efter mål......snøft.....er der andet at gøre????

Som trøst har jeg sat to projekter i gang: Høstjakken samt slægtningen. Sidstnævnte var nødvendig , da jeg i den kommende weekend skal mødes med andre strikketosser på Samsø - og så var det nødvendigt med et lille og nemt strikketøj.....

For jeg har også lavet min sommerbluse færdig - den er jeg til gengæld særdeles tilfreds med og tror den bliver et hit





Jeg har valgt at lave en lille hulsøm i raglan udtagning - det synes jeg er med til at gøre den mere sommerlig og er en fin lille detalje.


Ses vi på Samsø??;-)









7 kommentarer:

  1. Desværre ikke, men det skal da ikke holde mig tilbage fra at rose din fine sommerbluse - hulmønsteret ved raglan er lige prikken over i´ et :-) Jeg synes nu også din Fiona er flot - jeg håber, at du føler du kan passe den, når den er tør igen. Synes nu heller ikke lige, du ligner en str. L, men det ved du selvfølgelig bedst selv ;-)

    SvarSlet
  2. Det er jo svært at bedømmer størrelser på foto. Men hvis jeg har noget der ikke passer, bliver det foræret væk. Jeg bliver så irriteret over at have noget liggende, som jeg ikke er glad for at bruge!
    Sommerblusen er rigtig fin med det lille hulmønster. Og du ser ud til at føle dig godt tilpas i den!
    Jeg er startet på Marocco i et garn fra lageret... så har jeg snakkestrikketøjet klar...
    Jeg skal nemlig også til Samsø... Og jeg glæder mig til turen og mødet med alle de andre strikkeglade!

    SvarSlet
  3. Heller ikke jeg kommer til Samsø - desværre. Det kunne ellers have været hyggeligt. Jeg ved ikke om der er andet du kan gøre for fiona - men jeg synes også den ser ud til at passe på fotoet. Har du presset den ? høj varme og vådt klæde .. ikke at det nødvendigvis gør den større - men hvis den har trukket sig sammen, kan man jo håbe. Sommerblusen er da bare perfekt. Rigtig sød, Hvor har du opskriften fra ?

    SvarSlet
  4. Øv, hvor er der ærgerligt med den skønne Fiona, håber du finder en god løsning
    Sommerblusen er flot, den kan jeg godt forstå, du er glad for

    SvarSlet
  5. Tak for jeres søde kommentarer - jeg vil prøve det med damp Mona...
    Jeg har selv designet sommerblusen, den er strikket oppefra og ned, og så har jeg lavet ærmerne færdige straks efter deling mellem krop og ærme med en lille ribkant. Den er herefter strikket lige ned og aflukket efter rib uden indtagninger.

    SvarSlet
  6. Træls med den ellers så skønne Fiona, måske når du bruger den at den vil give sig lidt. Rigtig god tur til Samsø der er desværre for langt.
    Majbritt

    SvarSlet
  7. Øv med Fiona, det er bare træls, den er ellers blevet rigtig fin, det er din sommer blues sørme også, synes virkelig om striberrne.

    SvarSlet