onsdag den 11. juni 2014

Hvor lang tid og nye striber

Jeg har netop lagt min nye frakke, Fiona til tørre og mangler så blot at sy knapper i...
Som du måske husker har jeg prøvet at tage tid herpå...hmmm.. Er ikke så god til at huske den slags men summa summarum er det blevet til lidt over 28 timer incl. montering...det er vist ok medmindre der skal betales timeløn ....uha det bliver til dyre ting vi laver. Nå det her var nu bare for selv at prøve hvor lang tid det tager :-)

Måske det heller ikke bliver disse skønne sommerdage der lige er brug for den....men så er den klar;-)




Jeg er kommet godt i gang med min stribede sommerbluse... Efter et par forsøg med slidser og  ubeslutsomhed mht stribernes bredde, begyndte jeg igen forfra og strikkene i stedet oppefra ned og med forskellige bredder på striberne... Den bliver lidt bred men sidder efter prøvning rigtig godt...
Og nu skal der bare strikkes derudaf....



Tror den bliver flot til et par sommerjeans.... Garnet er en blanding af bomuld, bambus og hør....kan altså bare bedre li' uld.....
Måske jeg skulle begynde på Høstjakken......har kun gang i to ting, så det må jeg gerne.....:-))

6 kommentarer:

  1. 28 timer for en frakke?
    Den stribede er da lige til en par sommerbukser.... Jeg kan også bedst lide at strikke med uld, men hver ting til sit formål!
    Med en Høstjakke på pindene skulle du kunne få balance i materialevalget!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skulle måske sige den er nem at strikke....det er ren retstrikning og på pind nr 5 (og jeg strikker løst)....
      Ja jeg må vist ud og ha et par marineblå stumpebukser :-)

      Slet
  2. Glæder mig til at se Fiona, og med høstakke, ja så må du selvfølgelig gerne-:) din stribede sommerbluse bliver rigtig fin.

    SvarSlet
  3. Tak for det :-) og tak for støtten, hi hi ;-)

    SvarSlet
  4. Ja, da - så sku du bare vide, hvor meget jeg har gang i ;-) Jeg har slet ingen regler for den slags ;-) Det bliver da en super lækker sommerbluse - Blåt og råhvidt/hvidt går man aldrig fejl af :-)
    Vi bruger jo rigtig, rigtig mange dejlige timer på at strikke og det vil aldrig kunne betales i bare en nogenlunde hæderlig timeløn. Til gengæld kan intet måle sig med glæden og roen ved at sidde med pindene og se sit arbejde vokse :-) Så vi er da heldige :-)

    SvarSlet
  5. Det bliver en skøn sommerbluse. Mht. høstjakken - ja den er nem nok at strikke, men tung at sidde med til sidst. Spændende hvilket garn du vælger til den ? Og spændende at se din jakke når den er færdigmonteret :o)

    SvarSlet