søndag den 24. november 2013

Klippetid

Ihh jeg har haft det til at ligge længe....men tiden går med mange møder og forskellige aktiviteter og alt for lidt strikketid...men nu blev der en stille weekend og så var det at tage sig sammen!!




Først valgte jeg at bruge den kendte teknik efter mange gode råd på bloggen....så der blev syet med en tæt ligeud-søm og efterfulgt af en tæt zig-zag.. 


Og så var det jo bare at klippe imellem disse sømme 
Nu skal der så liiiiige samles en masse masker op og strikkes bort på de andre to sider....



7 kommentarer:

  1. Selvom jeg ved, det kan lade sig gøre, får jeg altså kriller i maven, når jeg ser, hvordan du sætter saksen i dit smukke sjal. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan lade sig gøre.... Jeg har tidligere strikket mange norske trøjer, hvor teknikken anvendes. Hvad har du gjort med dine smukke trøjer??kan se du jo også har smukke mønstrede trøjer og cardigans..

      Slet
  2. puha ved nu ikke lige om jeg ville have turdet at sætte saksen i... ved godt det kan lade sig gøre, men har ikke selv haft modet endnu :-) men glæder mig til at se resultatet

    SvarSlet
  3. Jo jo det er bare med at have tungen lige i munden og passe på IKKE at klippe i tråden for så.....!!!!! Måske en udfordring for dig??;-)

    SvarSlet
  4. Det bliver flot ! jeg er også mest tryg ved den gode gamle teknik ;o) men det er vist kun fordi jeg ikke har prøvet den anden.

    SvarSlet
  5. Tak :-) og jeg har det på samme måde....der er mange tråde, så bare lige for en sikkerheds skyld.....men vil prøve at hækle en anden gang...måske hvis det er ensfarvet...

    SvarSlet
  6. Kan godt forstå at det var med en vis nervøsitet, det har trods alt taget et par timer at strikke, glæder mig til at se kanten færdig.

    SvarSlet