onsdag den 24. september 2014

Vårsjalet blev endelig færdig

I weekenden strikkede jeg kun på mit sjal....og blev endelig færdig....
Må nok erkende at hulstrik er utroligt smukt - men det er og bliver altså aldrig min favorit...
Men mit sjal eller tørklæde er virkelig blevet skønt, utroligt blødt og luftigt og helt sikkert et hit




Jeg har brugt ca 70 g grønlandsk moskusuld - og har ca 30 g tilbage af de 100 g der blev indkøbt..tror det skal bruges til en hue eller et pandebånd. Jeg har lavet meget om på mønstret- dels valgte jeg at strikke mønstret Snowdrops hele vejen igennem og droppe Double Wine og lade det give sjalet ro. Og blondekanten drillede mig så meget- kunne bare ikke finde noget system i mønstret og lavede fejl efter fejl....og moskusuld er ikke det letteste at pille op i...I stedet har jeg brugt Helga Isagers smukke blondekant fra Camomillesjalet.

Det er blevet lige tilpas stort både som sjal og som et skønt og blødt tørklæde men har også været et stort arbejde...nu vil jeg nyde at bruge det i koldere tider - moskusulden siges at være 8 gange lunere end almindelig lammeuld og er ganske vidunderligt blødt;-)

Og jeg fortsætter med at færdiggøre projekter....mangler nu kun at strikke det sidste ærme på Acorns 


Og da der ikke noget mønster men ren glatstrik skulle det være klaret til weekenden....også en spændende udfordring med engelske opskrifter- men synes det efterhånden er til at forstå...

Og jeg har lavet strikkeprøver til min kommende trøje af Annette Danielsen fra Grønlandsbogen..så er det klar til start... ;-)
Tror det kommer til at passe med en str M da mit garn er lidt tykkere...

Hvis du skal strikke Sort Is vil du sikkert opdage der mangler noget.....efter at have læst opskriften et par gange tjekkede jeg hendes hjemmeside....og her var diagrammet så!!!!.....
Og der ligger flere rettelser til bogen herinde, så tjek inden du evt. går i gang med en af de fantastiske trøjer med inspiration fra Grønland ( og det gælder ivrigt for alle hendes bøger;-)




4 kommentarer:

  1. Det sjal må da helt sikkert være det store arbejde værd, hvor er det flot. Jeg har aldrig strikket i moskusuld, men jeg har mærket det, blødere findes vist ikke

    SvarSlet
  2. Åhhh... SMUKT... Jeg har 100g moskusuld liggende. Prøver at bestemme mig for mønster!

    SvarSlet
  3. Lace-sjaler er bare så smukke - jeg er selv i gang med "Påfuglesjalet" :-) Det er et utroligt smukt mønster og jeg kan næsten mærke det herude bag skærmen :-) Jeg er sikker på, du er glad for, at du holdt ud, for nu har du jo et utroligt smukt sjal i de næste mange år :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare et utroligt smukt sjal ! helt fantastisk ..

    SvarSlet