søndag den 14. august 2016

Lemon og Bergen

Det er blevet til megen strik på vores dejlige ture i udlandet. Et godt bilstrikketøj må ikke kræve for megen opmærksomhed - sådan et er Lemon af Helga Isager. Jeg så den første gang på en workshop hos Sommerfuglen i København i forbindelse med bogudgivelsen af Amimono - den som Camomillesjalet også er i (...og som jeg er også er i gang med...tror det er mit 4. men jeg ejer ikke selv et ;-))

Det en oversize bluse, som er så fin - jeg har strikket den i Noble fra Holst, som er et skønt garn. I mit forrige indlæg kan du se flere detaljer om blusen.

Tror jeg lige skal vænne mig til det brede ærme, men sikker på den bliver skøn til efteråret - pgså med en jakke til ;-)

Vores søn læser Arkitektur og Design på AAU og har været så heldig at få en praktikplads hos Saunders Architecture i Bergen. Vi besluttede at følge ham derop og på den måde få en ekstra ferie sammen med ham ;-) Vi sejlede fra Hirtshals via Stavanger til Bergen - en utrolig fascinerede rejse..hele 16 1/2 timer tager det med afgang kl 20 og ankomst næste dag kl 12.30.

Der var lidt råt ude på dækket, men vi fandt en overdækning og så kunne udsigterne i indsejlingen nydes...og der skal selvfølgelig strikkes ;-)

Bergen er utrolig smuk omgivet af hav og fjelde

Bryggen, som er på UNESCOS verdensarvsliste - flot men meget for turister. Der er mange krydstogtsskibe, som lægger til her...og der var mange japanere..!!

Vi tog Fløibanen op og nød udsigten, inden vi travede ned....lidt diset men smukt:-)

Efter afsked med Jeppe kørte vi over Hardangervidderne mod Geilo ad tunneller, stejle fjelde, fjorde, smalle og til tider meget stejle veje og masser at se!!

Vi kørte gennem et utal af tunneller...i to af dem var der pludselig en rundkørsel inde midt i fjeldet!!! Sikke et arbejde med anlæggelse af disse veje..En anden gang var vejen en spiral inde i fjeldet - og vi var pludselig højt oppe - wow her var ganske unikt..

Vi har før været i Norge men ikke set dette område - her skal vi op igen, det var simpelthen så  spændende og så stor en oplevelse:-)

Øde, koldt og vildt - mange steder ligger der sne

I Geilo overnattede vi på Dr. Holms hotel - det som er med i Far til fire filmen.
Det var en sjov oplevelse og et skønt sted.

Vi har aftalt, at vi en sommer vil tilbage til dette område i Norge, og hvor vi så har mere tid.
Men det var så skønt at følge Jeppe herop, og se hvor han skal bo og arbejde det næste halve år.
Held og lykke ;-)

1. En Sommer i Geilo vil I ikke fortryde. Vi var der for nogle år siden - der er så smukt på Hardangervidda. Og så siger de endda, der er smukkest i august, år der er vilde bær.
    Den bluse er bare så fin - og du kan bruge flagermusærmer, og den klæder dig rigtig godt.

2. Fin, fin bluse og da helt fantastiske billeder fra Norge!

3. Flot bluse. Den falder godt i Noble.
    Bergen er skøn. det er godt nok mange år siden vi var der. Men jeg faldt for Bryggen og Erik var vild med det fiskemarked, der var der! Vi var også i Bergens Akvarium, det var meget fint i forhold til Danmarks Akvarium (det gamle).
    Norge er god for mange skønne naturoplevelser. Men dyr for lommepengene!

4. Den model er god til dig, Lilli - men det bliver måske svært at have en jakke over? :-) Der er så mange ufatteligt smukke steder i Norge - det er bare at gå i gang ;-)

5. Virkelig flot bluse. Den klæder dig rigtigt godt.

Dejlige billeder fra ferien - der passede perfekt til dit flotte sjal.