onsdag den 4. december 2013

Weekend i Hamborg

Denne weekend har jeg været på juletur til Hamborg sammen med min mand og vores store datter...det sidste var ikke planen oprindeligt, men kæresten skulle have sin første vagt ved Livgarden på Amalienborg....og snøft snøft...."skal jeg så være alene hjemme..."...heldigvis var det muligt at få et værelse til tre - i denne juletid er det nødvendigt at reservere værelse i god tid, hvis man ønsker at bo centralt og til en fornuftig pris...

 
Hamborg er en hyggelig by med masser af kanaler, skønne butikker og dejlige kaffebarer.... Det store marked på pladsen ved Rådhuset er smukt pyntet og med en masse boder med lækkerier af mad og drikke og forskellige salgsboder med fine og lidt nostalgiske ting.....og pludselig kom Julemanden flyvende over os med rensdyr og kane:-)...meeeeeen vi var så ikke de eneste, og det var sild i tønde...
 


Et kæmpe juletræ pyntede pladsen....læste der var over 200.000 lys.... Det var meget smukt og stilfuldt.

Også butikkerne er pyntet med stil...her er det Europa-passage - pyntet med smukke buer med lys

 
Der er 15 markeder forskellige steder i byen - vi boede ude ved Reeperbahn, som hvis nogen ikke ved det er "Red Light District"... fredag aften gik vi bare en lille tur derude og spiste på et lækkert steakhouse.
For enden af Reeperbahn er der et lille marked, "Santa Pauli" som har aldersbegrænsning på 18 år...det var dog super hyggeligt med koncert med gamle rocknumre og mere en slags After ski stemning ved baren. Og ja, så kunne man købe små sjove hatte med ..... og julemænd kun med nissehue og den slags....det var ikke noget man kunne blive hverken forarget eller forskrækket over ;-)
 
Kan varmt anbefale en bytur og også en juletur til Hamborg!!

4 kommentarer:

  1. Jeg har hørt rigtig meget godt om Hamborg, som jeg endnu har til gode at se andet af end banegården

    SvarSlet
  2. Ja byen er jo ofte bare en man skal klare at komme forbi på turen sydpå... Den er meget hyggelig og har masser af muligheder...vi har været der tre gange nu og kan virkelig godt li at komme der....og min mand synes den er langt skønnere end Berlin. Jeg kan li dem begge :-) du må se at komme derned....

    SvarSlet
  3. Hold da op de giver den gas i Hamborg. Det ser ud til at være en rigtig spændende by. I må have en fortsat god tur :o)

    SvarSlet
  4. Ja det er en by jeg er kørt igennem adskillige gange, mon man en gang skulle gøre sig den ulejlighed at stoppe op, det lyder sådant.

    SvarSlet