fredag den 23. januar 2015

Pels og hvad man har brug for:-)

For en tid siden blev min Pels fra Annette Danielsens bog, Grønland færdig. Den har været hyggelig at strikke med sjove varierede men enkle mønstre. Men disse mørke tider umuliggør jo fotografering - der er mørkt når vi kører og mørkt når vi kommer hjem...og så var det også det med at finde knapper....

Og måske I kender det med, at fotografen har travlt....så den sidder lidt "rodet" men håber I kan se, hvor god en pasform den har...:-)


Ryggen er rigtig fin og falder flot ind mod ryggen. Det kan jeg godt li.


Jeg har strikket i min yndlingsmix af en tråd Højlandsuld og en tråd Superfine Alpaca fra  Garnudsalg i farven rullesten. Ønskede meget enkle knapper men det skulle ikke være træ....og så endte det med perlemorsknapper. Det synes jeg passer rigtig godt hertil.

Heldigvis kan man da mærke vi går mod lysere tider, og da Freja og jeg gik en lille eftermiddagtur i dag var der det smukkeste (kolde) vejr med sne, sol og et fantastisk lys.






Og lyset forandrede sig hele tiden. Hvad kan man gøre.....jo jeg skyndte mig at købe nogle Tete A tete , små juleroser og perlehyacinter og så blev der pyntet op til forårshumør og lyse tider....;-) så er man da klar NÅR det kommer.......

Ønsker dig en dejlig weekend ;-)

7 kommentarer:

  1. Jeg kender godt det med fotografen og utålmodigheden...
    Pels er blevet flot... Sidder bedre end jeg forestillede mig. Og garnkombinationen, har jeg jo også lige opdaget, er helt vidunderlig! Den bliver dejlig... der er jo mere vinter på vej!
    Smukt ser det ud.. især med besøg af solen...
    God weekend til dig også.

    SvarSlet
  2. Den er så lækker. Vi snakkede lige om, hvor meget længere dagen allerede er blevet. Skønt, at der ikke allerede er mørkt kl. 16 mere.

    SvarSlet
  3. Den er vel nok blevet flot, den sidder virkelig godt på dig :-)

    SvarSlet
  4. Flot, flot pels. Glæder mig til at se den rigtigt. Og ja, hvor er det bare dejligt det nu går mod lysere tider.

    SvarSlet
  5. Super flot pels. Tror også den skal på mine pinde.

    SvarSlet
  6. Tja det kunne være Pels også skulle have en chance - din er blevet fin. Min Stenvarde er blevet færdig så nu gælder det Sort is. Fandt du mon et fif til de drejede vrangmasker - synes de er bøvlede at strikke? Også god weekend til dig

    SvarSlet
  7. Den er så flot, så flot - ikke mindst nu hvor jeg har set den i virkeligheden :-) Tak for en skøn eftermiddag - det kører bare med den gruppe :-)

    SvarSlet